VÝMĚNNÝ POBYT ŠKOL ČESKO-POLSKO

ŠTĚPÁNOV, 22. - 24. 5. 2019

Dne 22. 5. – 24. 5. 2019 se konal výměnný pobyt škol mezi polským Szcepanowem a českým Štěpánovem. První setkání se uskutečnilo na školním dvoře. Zavedli jsme je do tělocvičny, kde se "ubytovali" ,a poté jsme šli hrát seznamovací hry. Následovala prohlídka celé školy. Večer jsme v jídelně uspořádali diskotéku, na kterou měli možnost přijít i ostatní žáci 2. stupně naší školy. A tím jsme ukončili náš první společný den.
     Druhý den jsme začali výbornou snídaní od našich šikovných kuchařek, které nám připravily „švédský stůl“. Hned poté jsme rychlým tempem vyrazili k Sokolovně a krátce jsme čekali na příjezd autobusu. Cesta sice nebyla nejkratší, ale v příjemném prostředí jsme to všichni překonali. Po prohlídce Javoříčských jeskyní jsme se opět přesunuli do autobusu. V půvabných jeskyních jsme viděli nejen stalaktity, stalagmity a stalagnáty, ale i závoj, který byl vytvořen postupem času krápníky. Člověk, který by to neviděl na vlastní oči, by neuvěřil. Ale teď zpátky k cestě do Bohuňovic – do Centra zdraví. Teď zpětně nedovedu říct, kde to bylo lepší. Na bazéně jsme si to všichni doufám užili. Ke konci dne jsme byli všichni unavení, ale na večer jsme se těšili jako malé děti. Zahráli jsme si totiž na soutěžící Masterchef. Dělali jsme ovocné a zeleninové saláty. Poté, co jsme udělali saláty, mimochodem byly výborné, jsme si k nim opekli špekáčky a jako lehký dezert - jemně opečený marshmallow. Po večeři byla brzká večerka, jelikož nás ráno čekal další skvělý den.
     Dne 24. 5. 2019 jsme brzy ráno vyrazili na prohlídku barokního města Olomouce. Viděli jsme několik krásných kostelů a budov. Na náměstí jsme měli hodinu rozchod, abychom naším polským kamarádům ukázali, co jsme chtěli. Na náměstí nám všem koupily učitelky zmrzlinu.
     Poobědvali jsme a následovalo smutné loučení…
     Nám všem se pobyt moc líbil a těšíme se na příští rok…

Bitalová A., Harnayová E., Vlčková V., Mohaplová N.